تغذیه ورزشی

شنبه 21 اسفند 1389 03:36 ب.ظ

نویسنده : روابط عمومی باشگاه
مطالبی در مورد تغذیه ورزشکاران قرار میدهم که امیدوارم مفید واقع گردد.

جهت مطالعه،ادامه مطلب را کلیک کنید.

مطالبی در مورد تغذیه ورزشکاران قرار میدهم که امیدوارم مفید واقع گردد.

روزانه 2300 الی 3000 کیلوکالری انرژی برای یک فرد عادی نیاز است تا زندگی کند و طبیعتا این مقدار برای ورزشکاران متفاوت است.

افراد انرژی مورد نیاز را از عناصری همچون کربوهیدراتها ، چربیها و پروتئینها تأمین میکنند که هر کدام از این عناصر بترتیب در

هر گرم به مقادیر زیر کالری دارند:

کربوهیدراتها  =  4 کیلوکالری

چربیها  =  9 کیلوکالری

پروتئینها  =  4 کیلوکالری

در این بخش در مورد کربوهیدراتها سخن میگوییم.

کربوهیدراتها جزو قندهای ساده بوده واز کربن ، هیدروژن و اکسیژن تشکیل شده اند.قندهای ساده(مانند گلوکز،ساکارز،لاکتوز)در آب حل میشوند ولی قندهای مرکب مانند نشاسته اینطور نیستند.بدن برای بدست آوردن سریع انرژی به کربوهیدراتها متکی است.گرچه پروتئین وچربی هم میتوانند انرژی تولید کنند ولی به اندازه کربوهیدراتها سریع نیستند.از آنجایی که این مواد به آسانی به انرژی تبدیل میشوند بهترین مواد برای مصرف در چند روز قبل از مسابقه میباشند وقسمت زیادی از انرژی غذایی باید از این مواد تشکیل گردد. ضمنا بدن قادر است حدود 2500 کیلوکالری از این نوع منبع انرژی را را ذخیره کند و ورزشکارانی که نیازمند بیش از این مقدار هستند باید از منبع چربیها و پروتئینها نیز استفاده کنند.به محض اینکه کربوهیدرات تمام شود بهسرعت دوباره تأمین میشود واین مواد در استفاده از اکسیژن صرفه جویانه عمل میکنند.

ادامه دارد...




دیدگاه ها : نظر دهید
آخرین ویرایش: یکشنبه 22 اسفند 1389 05:48 ب.ظ



ساخت وبلاگ در میهن بلاگ

شبکه اجتماعی فارسی کلوب | اخبار کامپیوتر، فناوری اطلاعات و سلامتی مجله علم و فن | ساخت وبلاگ صوتی صدالاگ | سوال و جواب و پاسخ | رسانه فروردین، تبلیغات اینترنتی، رپرتاژ، بنر، سئو