تبلیغات
ووشوی تبریز

آموزش هنر رزمی ووشو

جمعه 20 اسفند 1389 01:35 ب.ظ

نویسنده : روابط عمومی باشگاه

آموزش تخصصی ووشو در بخشهای تالو وساندا

زیر نظر مستقیم استاد :

داود محمدی

دارنده دان 6 ووشو و مسئول سبک چاء چوان آذربایجانشرقی

قهرمان چندین دوره تالو و ساندای کشور و عضو اسبق تیم ملی 

مربی و داور درجه یک فدراسیون

(از مبتدی تا قهرمانی) 

آموزش به دو صورت خصوصی و عمومی

آدرس کلاسهای عمومی تبریز :

روزهای فرد باشگاه راه آهن ساعت 19:30 الی 21:00 عصر

روزهای زوج باشگاه نیاوران واقع در آخونی ساعت 20:00 الی 21:30 عصر

تلفن تماس : ۰۹۱۴۴۱۶۱۹۶۲ 

از مربیان محترم واجد شرایط شهرستانهای استان آذربایجانشرقی جهت اعطای نمایندگی سبک دعوت بعمل می آید

تصاویر جدید زیباسازی وبلاگ , سایت پیچك » بخش تصاویر زیباسازی » سری پنجم www.pichak.net كلیك كنید

 




دیدگاه ها : نظر دهید
آخرین ویرایش: شنبه 18 خرداد 1398 07:34 ب.ظ

گالری عکس 2

دوشنبه 14 دی 1394 03:24 ب.ظ

نویسنده : روابط عمومی باشگاه



دیدگاه ها : نظرات
آخرین ویرایش: چهارشنبه 19 خرداد 1395 02:00 ق.ظ

آمادگی جسمانی رزمی کار

یکشنبه 22 اسفند 1389 05:06 ب.ظ

نویسنده : روابط عمومی باشگاه
  حداکثر قدرت و استقامت و سرعت برای رزمی کاران

قدرت سرعت استقامت سه عامل مؤثر برای موفقیت یک ضربه در هنرهای رزمی هستند مقوله‌ای که ما قصد وارد شدن به آن را داریم در ابتدای امر قدرت و سپس استقامت به عنوان مهمترین می‌باشد چه را که سرعت بدون قدرت و قدرت بدون استقامت محال است

بهتر است اکنون به بررسی تمریناتی که با این بحث مرتبط می‌باشد بپردازیم

 

جهت مطالعه، ادامه مطلب را کلیک کنید.


ادامه مطلب

دیدگاه ها : نظر دهید
آخرین ویرایش: یکشنبه 22 اسفند 1389 05:44 ب.ظ

گالری عکس

یکشنبه 22 اسفند 1389 05:00 ب.ظ

نویسنده : روابط عمومی باشگاه

تیم منتخب نوجوانان جهت اعزام به مسابقات کشوری چاچوان(سال 88 همراه مربیان تیم)

تیم منتخب جوانان چاچوان و هوپگار

تیم جوانان اعزامی به المپیاد ایرانیان (زنجان) به سر مربیگری استاد محمدی(بهمراه استاد شاکری داور منتخب)


(جهت مشاهده سایر عکسها لطفا ادامه مطلب را کلیک فرمائید)


ادامه مطلب

دیدگاه ها : نظر دهید
آخرین ویرایش: شنبه 12 مهر 1393 02:50 ب.ظ

معرفی ووشو

شنبه 21 اسفند 1389 03:39 ب.ظ

نویسنده : روابط عمومی باشگاه

ووشو (به انگلیسی: wushu) (به چینی: 武術) به هنرهای رزمی کشور چین گفته می‌شود که در آن انواع مختلف حرکات جهت سلامتی جسم و روح و دفاع از خود در نظر گرفته شده‌است. در چین باستان از هنرهای رزمی برای دفاع از سرزمین یا خود یا خانواده از دشمنان، راهزنان و غیره استفاده می‌شد.

امروزه ووشو بصورت یک ورزش استاندارد جهانی به مردم جهان ارائه شده‌است و فقط منحصر به کشور چین نیست و مردم کشورهای مختلف برای بهره گیری از خواص طبی وشرکت در رقابتهای قهرمانی این رشته ورزشی را تمرین می‌کنند.

هنر رزمی ووشو بطور کلی در مسابقات در دو بخش ارائه می‌شود:

1.     زمینه تالو (اجرای فرمهای سنتی چینی بصورت زیبا به همراه حرکات آکروباتیک)

2.     زمینه سانشو (مبارزه آزاد بر روی سکو با استفاده از دستان و پاها و زیرگیری)

سه سبک اصلی ووشو چانگ چوان،نان چوان وتای چی چوان می‌باشد. درمسابقات بین‌المللی فرمهای استاندارد وحرفه‌ای ازاین سبکها اجرامیشود. چانگ چوان یک سبک شمالی است و واژه چانگ چوان به معنی مشت بلند می‌باشد.در این سبک از حرکات بادستان وپاهای کشیده وحرکات زیبای آکروباتیک استفاده می‌شود. نان چوان یک سبک جنوبی است و بیشترحرکات آن انفجاری و باسرعت است ونمایانگردرگیریهای نزدیک می‌باشد. تای چی سبکی است که برپایه انرژی چی بناشده است وبه تقویت بدن هم ازنظرجسمی وهم از نظرروحی می‌پردازد.در این سبک حرکات آرام همراه باتنفس اصولی انرژی بدن راتنظیم می‌کند.

 




دیدگاه ها : نظر دهید
آخرین ویرایش: یکشنبه 22 اسفند 1389 05:46 ب.ظ

تقسیم بندی حرکات و سبکهای ووشو

شنبه 21 اسفند 1389 03:37 ب.ظ

نویسنده : روابط عمومی باشگاه
حرکات و سبک های ووشو را می توان از چند دیدگاه بررسی و تقسیم بندی نمود:

- گسترش جفرافیایی 

رشد و گسترش ووشو در نقاط مختلف چین تحت تاثیر شرایط اقلیمی و وجود دشتها ،جنگلها ، کوهستان ها ، رودخانه ها و غیره قرار گرفته و سبکهای مختلفی به وجود آمده اند. در قسمتهای شمالی چین بواسطه وجود دشتهای هموار ، سبک هایی به وجود آمدند که در آنها ژست های  باز و سبک ،حرکات سریع ، چابکانه و پرقدرت و ریتم واضح بچشم میخورد. در این سبکها از تکنیکهای دویدن ، جهش ، چرخش و معلق زدن ،استفاده میگردد. از معروفترین سبکهای شمالی ووشو که بنام مشت بلند هم از آنها یاد می شود می توان به چانگ چوان ( شامل چا چوان  و  خوا چوان ) اشاره کرد.

جهت مطالعه، ادامه مطلب را کلیک کنید.


ادامه مطلب

دیدگاه ها : نظر دهید
آخرین ویرایش: یکشنبه 22 اسفند 1389 05:46 ب.ظ

تغذیه ورزشی

شنبه 21 اسفند 1389 03:36 ب.ظ

نویسنده : روابط عمومی باشگاه
مطالبی در مورد تغذیه ورزشکاران قرار میدهم که امیدوارم مفید واقع گردد.

جهت مطالعه،ادامه مطلب را کلیک کنید.


ادامه مطلب

دیدگاه ها : نظر دهید
آخرین ویرایش: یکشنبه 22 اسفند 1389 05:48 ب.ظ

تالو - بانوان

شنبه 21 اسفند 1389 03:33 ب.ظ

نویسنده : روابط عمومی باشگاه
womens wushu


دیدگاه ها : نظر دهید
آخرین ویرایش: یکشنبه 22 اسفند 1389 05:48 ب.ظ

رژیم غذایی قبل از مسابقه

شنبه 21 اسفند 1389 03:31 ب.ظ

نویسنده : روابط عمومی باشگاه

هدف اصلی از غذای قبل از مسابقه فراهم كردن كربوهیدرات كافی برای تولید انرژی و مقدار مناسب مایعات است . وجود كربوهیدرات مانع تخلیه زخایر گلیكوژن عضلات می شود (خصوصا" در ورزشهای با شدت بالا ، چرا كه در درس دوم دیدیم هرچه شدت ورزش بیشتر شود سهم كربوهیدرات در تولید انرژی افزایش می یابد.)

به عنوان یك قانون ، غذاهای دارای چربی و پروتئین زیاد نباید در روز مسابقه مصرف شوند ، زیرا این غذاها دیر هضم تر هستند.

پروتئین یا كربوهیدرات :

بسیاری از ورزشكاران بر این باورند كه باید قبل از مسابقه ، حتما" (گوشت و تخم مرغ) مصرف كنند . یك چنین غذایی به دلیل دیر هضم بودن می تواند بر عملكرد ورزشی اثر نامطلوبی داشته باشد . بنابراین لازم است غذاهای پر كربوهیدرات جای گزین غذاهای پر پروتئین در وعده قبل از مسابقه شود چرا كه كربوهیدرات سریعتر از چربی و پروتئین ،‌ هضم و جذب می شود.

وعده غذایی قبل از مسابقه باید حاوی 300تا 150 گرم كربوهیدرات باشد و 4تا 3 ساعت قبل از مسابقه مصرف شود.

از خوردن غذاهای چرب و ....

جهت مطالعه کامل،ادامه مطلب را کلیک کنید.


ادامه مطلب

دیدگاه ها : نظر دهید
آخرین ویرایش: یکشنبه 22 اسفند 1389 05:49 ب.ظ

گرم کردن و سرد کردن در ورزشهای رزمی

شنبه 21 اسفند 1389 03:30 ب.ظ

نویسنده : روابط عمومی باشگاه

گرم کردن و سرد کردن مساله ای بسیار مهم و تاثیر گذار در ورزش می باشد و در ورزشهای رزمی به دلیل ادغام سرعت و قدرت این مسئله از اهمیت بالاتری برخوردار است هرگز فکر نکنید یک ورزشکار حرفه ای و یا یک بدن آماده نیازی به گرم کردن و سرد کردن در قبل و بعد از تمرین ندارد ، بدانید که ورزشکار و سطح ورزشی او هر قدر بالاتر که برود به این مسئله اهمیت ویژه ای خواهد داد چرا که آسیب های فراوان ، عدم بازدهی تمرین ، افت بدنی ، تنها قسمتی از آسیب های توجه نکردن به گرم کردن و سرد کردن بدن در تمارین ورزشی است

گرم كردن قبل از شروع تمرینات ورزشی ....

جهت مطالعه، ادامه مطلب را کلیک کنید.


ادامه مطلب

دیدگاه ها : نظر دهید
آخرین ویرایش: یکشنبه 22 اسفند 1389 05:49 ب.ظ

تاریخچه ساندا

شنبه 21 اسفند 1389 03:25 ب.ظ

نویسنده : روابط عمومی باشگاه

تاریخچه ساندا

در طبقه بندی سبک ها و روش های مختلف هنرهای رزمی چینی که دارای شاخه ها و متد های مختلفی می باشند ، برخی از سبک ها به تقویت شیوه های مهارتی در اجرای حرکات ، برخی دیگر به نیروی عضلانی ، دسته ای تاکید بر توسعه نیروی درونی داشته و برخی نیز به تکنیک های مبارزه ای و کاربردی توجه بیشتری را مبذول می دارند . در این میان ساندا به عنوان یک متد بسیار قدیمی که از بدو پیدایش آن در کشور چین توسط نظامیان و افراد وابسته به ارتش مورد تمرین و استفاده قرار میگرفت ، دارای تکنیک ها ، تاکتیک ها و تمریناتی است که بر جنبه کاربردی و مبارزه ای فنون و تقویت قوای جسمانی ، روحی و دفاعی بدن توجه خاصی دارد . تاریخچه نوین ساندا به سال ها پیش باز میگردد ، زمانی که یکی از فرماندهان ارشد ارتش چین برای تعلیم گروه تحت فرمان خود ، اساتید هنر های رزمی را از استانهای مختلف گردهم آورد تا با مشارکت یکدیگر ، شیوه سهل الوصولی را به منظور ارتقاء توانایی های جسمی مبارزه ای افراد به وجود آورند . بدین ترتیب ساندای نوین نظامی با سه ویژگی آسان بودن ، مستقیم به تکنیک های مبارزه ای پرداختن و کاربردی بودن آن در ارتش رواج یافت . این روش با قوانین فیزیکی ، آناتومی ، بیومکانیک و فیزیولوژی به عنوان یک هنر کامل مبارزه ای شامل کلیه مهارتهای رزمی ، تکنیک های درگیری ، پرتابی و رزم تن به تن با اتکاء بر تکنیک های کاربردی ووشو توسعه و عمومیت یافت ، بطوری که هنرجویان ارشد این رشته همواره مهارت خود را در قالب رقابتهای مبارزه ای به معرض نمایش می گذاشتند .




دیدگاه ها : نظر دهید
آخرین ویرایش: یکشنبه 22 اسفند 1389 05:50 ب.ظ

مقایسه ساختار جسمانی مرد و زن در ورزش

جمعه 20 اسفند 1389 01:52 ب.ظ

نویسنده : روابط عمومی باشگاه
از آنجا که برروی ورزشکاران زن تحقیقات دقیق و گسترده ای صورت نگرفته است،یک اتفاق نظر کلی در مورد سطح عملکرد آنها وجود ندارد.وجود اختلافات فیزیولوژیک و نیز ساختاری بین جنس زن و مرد هم مزید بر علت شده است.اما با توجه به آنچه که تا به امروز میدانیم،به تعدادب از خصوصیات و ویژگی های جنس مونث در ارتباط با ورزش و فعالیت بدنی اشاره میکنیم.
 اگر چه بر اساس نظر سنجی ها،اکثر ورزشکاران زن معتقد به افت عملکرد بدنی در جریان دوران قاعدگی هستند،اما از لحاظ فیزیکی زنان بوده اند که در طی زمان قاعدگی قادر به شکستن رکورد های جهانی شده اند.
فعالیت ورزشی شدید باعث کاستن سطح استروژن خون می شود،اما لزوماً روی سطح عملکرد بدنی اثری نمی گذارد.
در تمرینات با شدت برابر،اختلافی در میزان بروز آسیبهای ناشی از ورزش در زن ومرد دیده نمیشود.
قرص های ضد بارداری احتمالاً سبب تغییرات ....

جهت مطالعه کامل، ادامه مطلب را کلیک کنید.


ادامه مطلب

دیدگاه ها : نظر دهید
آخرین ویرایش: یکشنبه 22 اسفند 1389 05:50 ب.ظ

ساندا

دوشنبه 20 دی 1389 04:41 ق.ظ

نویسنده : روابط عمومی باشگاه



دیدگاه ها : نظر دهید
آخرین ویرایش: پنجشنبه 14 دی 1391 02:21 ق.ظ